Klipperaak 26.80 Verkocht
Visie Doeve Makelaars
Voormalig binnenvaart vrachtschip dat in de vrachtvaart stijl van de jaren 50 is gebleven. Dit uniek stukje historie verdient het om een nieuw leven te krijgen als comfortabel varend woonschip. Het schip is een Varend Erfgoed. De roef (ca. 5x4 m) is ruim en voorzien van een spartaans kombuisje, riante salon en een gangetje met daarnaast de toiletruimte. De stuurhut is voorzien van een teakhouten bovenzijde alsmede van 2 zijdeuren en een bankje. In het ruim is de houten buikdenning aanwezig en verder is het vlak goed geconserveerd. Het ruim (ca. 17x5 m) is afgedicht met een houten luikenkap met daaroverheen een dekkleed. In het vooronder bevindt zich het oude matrozen verblijf. Een recente vlakdiktemeting (december 2015) is beschikbaar.
Meer informatie
Algemene informatie
Werf: | Scheepswerf Dedemsvaart |
Romp vorm: | platbodem |
Romp materiaal: | staal |
Dek materiaal: | staal |
Opbouw materiaal: | staal houten luikenkap over ruim teakhouten bovenzijde van de stuurhut |
Bouwwijze: | geklonken berghout rondom kalffsdekken |
Besturing: | mechanisch stuurwiel aangehangen roer stalen roer |
Ramen: | hardhouten raamprofielen |
Waterverplaatsing (ca.): | geladen 152,284 m³ |
Doorvaart hoogte (ca.): | 3,80 m met afgebroken stuurhut 3,10 m |
Eigenaar: | Nederlandse eigenaar |
Registratie: | B-Geregistreerd Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper. |
Kleur / Conservering: | zwarte romp blauwe opbouw laatste onderwaterschip behandeling 12/2015 |
Certificaten: | wordt geleverd met een: Certificaat van Onderzoek (CvO) / Communautair Binnenvaartcertificaat voor Binnenschepen (CBB) |
Aanvullende informatie: | Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen. voorpiek met kettingbak Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren. Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren. |
Technische informatie
Motorvermogen: | 110 pk 81 kW |
Motor merk: | Daimler Benz |
Motortype: | 204 B, lucht gestart |
Cilinderaantal: | 4 |
Bouwjaar motor: | 1952 |
Draaiuren (ca.): | onbekend |
Brandstof: | diesel |
Brandstoftank (ca.): | 850 liter 1 stalen tank(s) |
Koelingsysteem: | interkoeling droge uitlaat |
Voortstuwing: | 3 blads schroef vetgesmeerde schroefas |
Koppeling: | Reintjes hydraulisch |
Boegschroef: | koproer |
Stroomvoorziening: | eenvoudig elektrisch systeem |
Gas systeem: | aanwezig voldoet niet aan de huidige veiligheidseisen |
Aanvullende informatie: | lucht compressor luchtfles |
Accommodatie
Betimmering: | roef: zie foto's enig achterstallig onderhoud |
Isolatie: | vermoedelijk geisoleerd |
Toilet: | achterstallig onderhoud |
Stahoogte (ca.): | roef (ca.) 2 m ruim (ca.) 3 m |
Uitrusting
Ankergerei: | handankerlier verhaalkop 1 klipanker 1 Spek anker ankerketting in kluisgat |
Davits: | aanwezig |
Aanvullende informatie: | Interessant project om af te maken (intimmeren), door iemand met 2 rechter handen of in te laten timmeren door een werf. Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig (2015) 2x teakhouten koekoek |