Skip to main content

Schoeneraak 26.31 Verkocht

Afmetingen (m): 40.00/26.31 x 5.90 x 1.60
Ref.nr.: 150604
Ligplaats: Omgeving van Harlingen
Bouwjaar: 1912
Materiaal: staal

Contact

Visie Doeve Makelaars

Voormalig zeilend vrachtschip dat, nadat ze als motorschip "Harle Tief" op de Duitse Waddenzee heeft gevaren, vervolgens is omgebouwd in een zeegaand charterschip. Tot voor kort was ze in gebruik als trainingsschip van Jeugdzorg. De certificaten als charterschip zijn verlopen. Het schip is nu, naar onze mening, vooral geschikt voor iemand die een prachtig zeegaand schip wil voor bewoning en/of recreatief varen. De inrichting van “De Tukker” is niet luxueus, maar eenvoudig, praktisch en vooral degelijk. Het schip is in onze ogen zeer geschikt voor het verkrijgen van een ligplaats in diverse museumhavens.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf NL-Martenshoek
Romp vorm: platbodem
ronde kimmen
Romp materiaal: staal
Dek materiaal: staal
teak op achterdek
Opbouw materiaal: staal
houten luikenkap over ruim
Bouwwijze: geklonken
nieuw staal is gelast
berghout rondom
boeiing / verschansing
brede gangboorden
klippersteven
4x waterdicht(e) schot(ten)
Besturing: hydraulisch
stuurwiel
op stuurkolom
Waterverplaatsing (ca.): 79 GT
23 NT
Doorvaart hoogte (ca.): 24,50 m
Eigenaar: Nederlandse eigenaar
Registratie: Z-Geregistreerd
Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper.
Kleur / Conservering: zwarte romp
groene boeiing
crème opbouw
zie foto's
laatste onderwaterschip behandeling 02-2019
Certificaten: wordt geleverd met een:
Certificaat van Onderzoek (CvO) / Communautair Binnenvaartcertificaat voor Binnenschepen (CBB)
zone 2 Nederland
zone 3
zone 4
Waal, Lek & NL Rijn
Geschikt voor / als: zeewateren
binnenwateren
geschikt voor bewoning
Algemene informatie: Aangeboden in de conditie waarin ze zich nu bevindt
Aanvullende informatie: voorpiek met kettingbak
Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen.

Technische informatie

Motorvermogen: 240 pk
177 kW
Motor merk: GM Detroit
Motortype: 8V71N
Cilinderaantal: 8
Bouwjaar motor: circa 1985
Draaiuren (ca.): 5900 op de urenteller
Brandstof: diesel
nood afsluiters in brandstof systeem
Brandstoftank (ca.): 2x 1500 liter
stalen tank(s)
600 liter
dagtank(s)
Koelingsysteem: gesloten
beunkoeler
Voortstuwing: vetgesmeerde schroefas
Koppeling: hydraulisch
Verwarming: Roca Gavina Comfort centrale verwarming
op diesel
radiator(en)
Motorinstrumenten: aanwezig
Stroomvoorziening: 24 / 230 / 400 Volt
400 Volt walstroom aansluiting
Accu´s: 690 Ah tractie accu set Hawker
2x 230 Ah nood accu(s)
start accu(s) generator
2x start accu(s)
Acculader: Victron Skylla-TG acculader 24/100
Aardlek schakelaar: aanwezig
Generator: BW fluisterset
7 kVA
Mitsubishi diesel
Omvormer: Victron Phoenix omvormer 24/900
Drinkwatertank (ca.): 7000 liter
2x stalen tank(s)
Waterdruksysteem: hydrofoor
Warm watersysteem: aanwezig
Vuilwatertank (ca.): 10000 liter
2x stalen tank(s)
Diesel waterseparator: aanwezig
Machinekamer: geisoleerde motorruimte
Lens/bilgepomp: via manifold
tevens dekwaspomp
handpomp
Gas systeem: aanwezig
gaskeur certificaat 2010

Accommodatie

Betimmering: eenvoudig interieur
hardhouten vloer(en)
zie foto's
Isolatie: gedeeltelijk
Hutten: 4 hutten
Slaapplaats / Kooi: Voor: 12x 1-pers
Midscheeps: 6x 1-pers
Achter: 1x 1-pers
Plattegrond (niet op schaal): zie bijlage
Badkamer: 3x wasbak
5x koud stromend water
Toilet: 2x pomptoilet
1x toilet
Kombuis / keuken: L-vorm kombuis
Kooktoestel: 4-pits kooktoestel
op gas
in combinatie met de oven
roestvast staal
Oven: gasoven
Koelkast: Miele koelkast
Vriezer: vriezer
Werkblad: hardstenen werkblad
Wasbak: 2x roestvast stalen wasbak
Waterkraan: mengkraan met warm & koud stromend water
Entertainment: radio/CD speler
Aanvullende informatie: veel bergruimte
inventaris

Navigatieapparatuur

Navigatie apparatuur: kompas
ARC Automatisch Identificatie Systeem (AIS)
Furuno daglicht radar
Furuno VHF FM8500 marifoon
Icom ICM 801 GMDSS marifoon
Simrad GN33 kaartplotter / GPS
klok
barometer
Nav5 GMDSS Navtex
scheepsbel
VDO windsnelheidmeter
hoorn
VDO Sumlog
Simrad IS15 windset

Tuigage en zeilen

Tuigage type: kits getuigd
schoener getuigd
Mast: achtermast
Oregon pine
voormast (2009)
Oregon pine
Strijkbaar: bokkepoten
ja
Giek: houten giek
Gaffel: houten gaffel
Kluiverboom / Boegspriet: houten boegspriet
Zwaarden: Bankirai houten zijzwaarden (2003/2010)
2x zwaardlier
Materiaal van de zeilen: Dacron
Zeilen: 107 m² grootzeil
37,6 m² fok (2011)
27,6 m² kluiver (2010)
50,3 m² bezaan
breefok
37,6 m² jager
21,4 m² topzeil
13,5 m² topzeil
all by De Vries
Extra informatie: nagelbank
waterstag

Uitrusting

Ankergerei: handankerlier
verhaalkop
tevens voor het strijken van de mast
2x klipanker
ankerketting
in kluisgat
Dekzeilen: over de luikenkap
Reling / Preekstoel: reling rondom achterdek
zeereling op boeiing / verschansing
Davits: aanwezig
handlier
Veiligheid: 2x 20-pers reddingsvlot zonder certificaat
10x overlevingspak(ken)
20x reddingsvest
3x reddingsboei
EPIRB
vuurpijlen
automatische brandblusinstallatie in motorruimte
7x brandblusser
brandalarmsysteem
Aanvullende informatie: koekoek
bakskist
Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig
loopplank

Contact

  • Doeve Makelaars en Taxateurs
  • Jachten en Schepen vof
  • Tel. int. +31 (0)10 – 248 98 30
  • Mobiel int. +31 (0)6 53 20 20 84
  • E-mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

© 2024 - Doeve Makelaars

logo european maritimelogo nbms     logo hiswalogo vrt