Luxe Motor 37.07 met CBB Rijn Verkocht
Visie Doeve Makelaars
Voormalig binnenvaart vrachtschip dat gereed is gemaakt om verder af te bouwen tot een Varend Woonschip. De romp is zeer strak te noemen en ook de den en roef zijn zeer netjes. Waar nodig is het staalwerk gerepareerd. Vanuit de stuurhut is er een goede doorgang naar de achterroef maar ook naar het theehuis en vandaar is er reeds een goede doorgang naar het ruim aanwezig. Het ruim is netjes en gereed om verder in te timmeren. De boegschroef staat in het ruim en deze is eventueel ¼ slag te draaien waardoor er een voormachinekamer gerealiseerd kan worden. Het vooronder is nog voorzien van een origineel interieur. Al met al een prachtig gezeegde Luxe Motor die in onze ogen voor een Museumhaven / ligplaats een aanwinst zou zijn.
Meer informatie
Algemene informatie
Werf: | Scheepswerf D.J. Rijnvis, NL-Hoogeveen |
Romp vorm: | platbodem |
Romp materiaal: | staal |
Dek materiaal: | staal |
Opbouw materiaal: | staal houten luikenkap over ruim teakhouten bovenzijde van de stuurhut |
Bouwwijze: | geklonken nieuw staal is gelast berghout rondom dichte bolderkasten hardhouten buikdenning 2 waterdicht(e) schot(ten) |
Besturing: | stuurwiel mechanisch |
Ramen: | enkel glas aluminium raamprofielen dubbel glas in stuurhut |
Waterverplaatsing (ca.): | laadvermogen 223,410 m3 |
Doorvaart hoogte (ca.): | 3,10 m alles plat |
Eigenaar: | Nederlandse eigenaar |
Registratie: | B-Geregistreerd Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper. |
Kleur / Conservering: | zwarte romp witte opbouw laatste onderwaterschip behandeling 2018 onderwaterschip en vrijboord gestraald (hydrojet) |
Certificaten: | Certificaat van Onderzoek (CvO) / Communautair Binnenvaartcertificaat voor Binnenschepen (CBB) zone R (Rijn) zone 2 Nederland zone 3 zone 4 geldig tot: 12-2024 |
Aanvullende informatie: | Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen. Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren. Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren. |
Technische informatie
Motorvermogen: | 119 pk 87 kW |
Motor merk: | Gardner |
Toerental: | 1400 RPM |
Motortype: | 6LX |
Cilinderaantal: | 6 |
Revisie motor: | 2010 Gebr. Bos Revisie-inbouw-Scheepsmotoren, NL- Bunschoten Spakenburg |
Draaiuren (ca.): | 30 op de urenteller |
Brandstof: | diesel |
Brandstoftank (ca.): | 2x 720 ltr 1x 100 ltr dagtank(s) stalen tank(s) |
Koelingsysteem: | gesloten beunkoeler droge uitlaat geïsoleerde uitlaat |
Koppeling: | Dong-I hydraulisch (2010) reductie 2,82:1 |
Boegschroef: | Hamelink boegschroef via dieselmotor 360 graden draaibaar DAF YA 615 125 pk |
Stroomvoorziening: | 230 Volt walstroom aansluiting |
Accu´s: | 2x 225 Ah service accu(s) 2x Optima red top service accu(s) |
Acculader: | Victron Skylla acculader 24/75 |
Generator: | Lister diesel 6 kVA 1500 RPM |
Omvormer: | Mastervolt omvormer 24/2500 |
Vuilwatertank (ca.): | niet aanwezig, voldoende ruimte om in te bouwen |
Machinekamer: | in goede staat van onderhoud |
Lens/bilgepomp: | 1x elektrische pomp 24 Volt |
Gas systeem: | geen gas aan boord |
Accommodatie
Isolatie: | hardschuim isolatieplaten |
Stahoogte (ca.): | stuurhut (ca.) 2,10 m roef (ca.) 1,91/1,95 m |
Navigatieapparatuur
Navigatie apparatuur: | Em-Trak A100 Automatisch Identificatie Systeem (AIS) navigatieverlichting blauw bord met knipperlicht 2x Sailor RT2048 marifoon hoorn roerstandaanwijzer |
Uitrusting
Ankergerei: | handankerlier 2x klipanker ankerketting in kluisgat verhaalkop handankerlier op achterdek hekanker met draad |
Dekzeilen: | over de luikenkap |
Veiligheid: | 3 reddingsboeien brandblussers reddingsvesten volgens de certificering-eisen |
Aanvullende informatie: | teakhouten koekoek Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig |