Klassiek Motorjacht 23.00, ex Duitse Schnellboot Verkocht

Afmetingen (m): 23.00 x 4.50 x 1.20
Ref.nr.: 180107
Ligplaats: Omgeving van Harlingen
Bouwjaar: 1942
Materiaal: composiet

Contact

Visie Doeve Makelaars

Voormalig Duitse Schnellboot die in de 2de Wereldoorlog bij de Nederlandsche Scheepsbouw Maatschappij (NSM) in Amsterdam is gebouwd. Een aantal jaren geleden is deze dame voor een refit bij Scheepsbouw & Reparatie Friesland (SRF) in Harlingen gekomen. Daarbij is vrijwel de gehele romp vernieuwd en volledig voorzien van een epoxy systeem. Tevens zijn het teak dek en de stuurhut vernieuwd. Ook zijn de schroefas en gland vernieuwd. De motor staat in het schip en is niet aangesloten. Er is ook al het een en ander aan elektra aangebracht. Voor de nieuwe eigenaar een zeer goede basis om van wat er nu ligt een prachtig klassiek motorjacht te maken.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf Nederlandsche Scheepsbouw Maatschappij (NSM), NL-Amsterdam
Werf verbouw: Scheepswerf Scheepsbouw & Reparatie Friesland (SRF), NL-Harlingen
Verbouwjaar: 2005/2017
Romp vorm: diep-V
Romp materiaal: mahonie
hout epoxy
Dek materiaal: staal
Opbouw materiaal: staal
teakhouten bovenzijde van de stuurhut
teak op opbouw
Bouwwijze: diagonaal (dubbel)
berghout rondom
brede gangboorden
1 waterdicht(e) schot(ten)
waaiersteven
Kiel: stafkiel / kielbalk
Besturing: hand hydraulische besturing
stuurwiel
stalen roer
Ramen: dubbel glas in stuurhut
teakhouten buitendeuren
Ballast (ca.): geen ballast
Eigenaar: Nederlandse eigenaar
Registratie: B-Geregistreerd
Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper.
Kleur / Conservering: 2 componenten systeem
gevernist hout
zie foto's
Certificaten: wordt geleverd met een:
Certificaat van Onderzoek (CvO) / Communautair Binnenvaartcertificaat voor Binnenschepen (CBB)
Geschikt voor / als: binnenwateren
& zeewateren
Algemene informatie: Aangeboden in de conditie waarin ze zich nu bevindt
niet afgemaakt project
Aanvullende informatie: klassiek motorjacht
klassieke lijnen
Onderwaterschip is vrijwel volledig vernieuwd.
ruim achterdek

Technische informatie

Motorvermogen: 120 pk
88 kW
Motor merk: MAN
Motortype: D0826
Cilinderaantal: 6
Brandstof: diesel
Brandstoftank (ca.): 1x 600 liter
1x 1000 liter
Voortstuwing: 4 blads schroef
vetgesmeerde schroefas
Koppeling: PRM hydraulisch
hydraulische PTO
Boegschroef: hydraulische boegschroef
Hekschroef: hydraulische hekschroef
Stroomvoorziening: 24 / 230 Volt
Acculader: 1x Victron Skylla acculader 24/50
1x Victron Skylla acculader 24/25
Omvormer: Victron Orion omvormer
Victron Atlas omvormer 24/1200
2x Mastervolt omvormer 24-12 Volt
Aanvullende informatie: werking onbekend

Accommodatie

Betimmering: geen betimmering
zie foto's
Plattegrond (niet op schaal): voor indelingsidee
Stahoogte (ca.): voor (ca.) 2,25 m
stuurhut (ca.) 1,88 m
achter (ca.) 1,90 / 2,15 m
onder stuurhut (ca.) 1,55 m

Uitrusting

Ankergerei: handankerlier
ankerdraad
klipanker
in kluisgat
roestvast stalen boegplaat
Zwemplatform: aanwezig
Reling / Preekstoel: reling rondom
reling rondom bovendek
Aanvullende informatie: Interessant project om af te maken (intimmeren), door iemand met 2 rechter handen of in te laten timmeren door een werf.