Groninger Boltjalk 21.61 (met CBB) Niet meer beschikbaar
Visie Doeve Makelaars
Voormalig binnenvaart vrachtschip dat in de afgelopen jaren, in opdracht van de huidige eigenaren, volledig professioneel is verbouwd waarbij het schip ook met 3 meter is verlengd. Het schip verkeert zowel van binnen als buiten in een zeer goede staat van onderhoud. De motor is volledig gereviseerd. Voorzien van een Europees certificaat kan het schip vrijwel alle binnenwateren van Europa bevaren en met haar zeer lage doorvaarthoogte is het zelfs mogelijk om het Canal du Nivernais te bevaren. Ingericht voor permanente bewoning met 2 hutten, ruime badkamer, salon met open keuken en een riante open kuip. Voorzien van onder ander een goede centrale verwarming en dubbel glas is zelfs het varen in de winter comfortabel.
Meer informatie
Algemene informatie
Werf: | onbekend |
Werf verbouw: | Scheepswerf H.J. Popma, NL-Oppenhuizen interieur: G.Hofstra, NL-Oppenhuizen |
Verbouwjaar: | 2007/2008 |
Romp vorm: | platbodem ronde kimmen |
Romp materiaal: | ijzer/staal staal |
Dek materiaal: | ijzer/staal teak in kuip |
Opbouw materiaal: | staal |
Bouwwijze: | geklonken nieuw staal is gelast berghout boeiing rondom zelflozende kuip |
Besturing: | hydraulisch stuurwiel aangehangen roer stalen roer |
Ramen: | aluminium raamprofielen hardhouten raamprofielen teakhouten deur dubbel glas |
Waterverplaatsing (ca.): | 50 ton |
Ballast (ca.): | geen ballast |
Doorvaart hoogte (ca.): | 2,20 m |
Kleur / Conservering: | 2 componenten systeem in goede staat van onderhoud zie foto's 2016 laatste onderwaterschip behandeling |
Certificaten: | Certificaat van Onderzoek (CvO) / Communautair Binnenvaartcertificaat voor Binnenschepen (CBB) zone 2 Nederland zone 3 zone 4 geldig tot: 07-2021 |
Geschikt voor / als: | binnenwateren geschikt voor bewoning |
Aanvullende informatie: | Opgegeven breedte is exclusief de zijzwaarden. Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen. Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren. Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren. |
Technische informatie
Motorvermogen: | 120 pk 88 kW |
Motor merk: | DAF |
Toerental: | 2200 RPM |
Motortype: | 615 |
Cilinderaantal: | 6 |
Bouwjaar motor: | 1974 |
Revisie motor: | 2011 gereviseerd by Mattmueller, D-Weil am Rhein |
Draaiuren (ca.): | 1500 na revisie |
Brandstof: | diesel nood afsluiters in brandstof systeem 4 ltr/hrs verbruik van de motor bij kruissnelheid (volgens opgave) |
Brandstoftank (ca.): | 1000 liter rood 1000 liter wit stalen tank(s) |
Koelingsysteem: | gesloten kiel koeling |
Voortstuwing: | 3 blads schroef vetgesmeerde schroefas |
Koppeling: | Velvet AS3-71C hydraulisch 2011 gereviseerd reductie 2,1:1 |
Snelheid (ca.): | 8 km/uur kruissnelheid bij 1100 RPM 12 km/uur kruissnelheid 1500 RPM |
Verwarming: | Kabola HR 400 centrale verwarming op diesel |
Motorinstrumenten: | aanwezig |
Boegschroef: | Cupa elektrische boegschroef 90 KGF 24 Volt |
Stroomvoorziening: | 12 / 24 / 230 Volt 230 Volt walstroom aansluiting grotendeels vernieuwd 2008 |
Accu´s: | 2x 140 Ah start accu(s) 4x 200 Ah service accu(s) 2x 225 Ah boegschroef accu(s) |
Acculader: | Victron Centaur acculader 12/80 |
Laadstroomverdeler (scheidingsdiode): | laadstroomverdeler (scheidingsdiode) |
Scheidingstransformator: | Victron scheidingstransformator 3600 Watt |
Aardlek schakelaar: | aanwezig |
Dynamo: | 2x dynamo |
Omvormer: | Victron Phoenix omvormer 12/1600 |
Zonnepanelen: | 4 aanwezig |
Drinkwatertank (ca.): | 3x 1000 liter roestvast stalen tank(s) |
Waterdruksysteem: | hydrofoor |
Warm watersysteem: | boiler via 230 Volt en motor koelsysteem |
Vuilwatertank (ca.): | 1x 300 liter roestvast stalen tank(s) |
Diesel waterseparator: | aanwezig |
Machinekamer: | in goede staat van onderhoud |
Lens/bilgepomp: | elektrische pomp |
Gas systeem: | ja, fles(sen) in dekkist gaskeur certificaat |
Accommodatie
Betimmering: | watervast verlijmd multiplex teak interieur volledig vernieuwd zie foto's in goede staat van onderhoud |
Isolatie: | ja steenwol & hardschuim isolatieplaten |
Hutten: | 2 hutten |
Slaapplaats / Kooi: | Eigenaars hut: 1x 2-pers Gasten hut(ten): 1x 2-pers |
Plattegrond (niet op schaal): | zie bijlage |
Stoffering: | in goede staat van onderhoud |
Badkamer: | wasbak mengkraan met warm & koud stromend water douchecabine thermostaat kraan in 1 ruimte tezamen met het toilet |
Toilet: | pomptoilet |
Kombuis / keuken: | L-vorm kombuis |
Kooktoestel: | 3-pits kooktoestel op gas in combinatie met de oven roestvast staal afzuigkap |
Oven: | gasoven |
Koelkast: | aanwezig 12 Volt |
Werkblad: | formica werkblad |
Wasbak: | roestvast stalen wasbak |
Waterkraan: | warm & koud stromend water |
Entertainment: | flatscreen TV satelliet antenne Sony radio/CD speler |
Stahoogte (ca.): | kombuis / keuken (ca.) 1,95 m salon (ca.) 1,95 m gang / corridor (ca.) 1,50 m badkamer / toilet (ca.) 1,53 / 1,80 m gastenhut (ca.) 1,53 m eigenaarshut (ca.) 1,50 m |
Aanvullende informatie: | Het schip wordt geleverd zonder de privé bezittingen zoals meubels, kleding, illustraties en gereedschap. koffiemachine Candy wasmachine |
Navigatieapparatuur
Navigatie apparatuur: | Navman 7100 marifoon met DSC Simrad RS10 marifoon met DSC Simrad NSE 12 kaartplotter / GPS blauw bord met knipperlicht hoorn fluitlicht navigatieverlichting klok |
Tuigage en zeilen
Mast: | grenen |
Strijkbaar: | ja handmatig |
Zwaarden: | 2 zijzwaarden staal 2x zwaardlier |
Uitrusting
Ankergerei: | handankerlier Spek anker ankerketting in kluisgat verhaalkop & hekanker |
Dekzeilen: | zonwering voor de ramen |
Bimini: | aanwezig |
Kuiptent: | aanwezig |
Reling / Preekstoel: | zeereling op boeiing / verschansing |
Bijboot: | polyester bijboot buitenboord motor |
Veiligheid: | brandblussers reddingsboeien volgens de certificering-eisen |
Aanvullende informatie: | Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig (7-2014) Het schip is volledig gestript (alleen de romp is nog oud) en aansluitend nieuw opgebouwd. Voordat er ingetimmerd is, is de binnenzijde van de romp zeer goed behandeld. 3x hardhouten koekoek ladder stuurstoel |