Motorklipper 38.51 Verkocht
Afmetingen (m):
38.51 x 5.73 x 1.10
Ref.nr.:
161007
Ligplaats:
Omgeving van Harlingen
Bouwjaar:
1910
Materiaal:
staal
Visie Doeve Makelaars
Voormalig binnenvaart vrachtschip dat eerst als zeilschip heeft rondgevaren en vervolgens is omgebouwd tot motorschip. Ook is ze met ca. 10 meter verlengd. De romp is strak te noemen. Een zeer geschikt schip om eventueel tot woonschip om te bouwen of eventueel in oude glorie te herstellen. De motor werkt naar behoren. In 2016 is er een vlakdiktemeting uitgevoerd en alle noodzakelijke reparaties aan het onderwaterschip zijn vervolgens uitgevoerd.
Meer informatie
Algemene informatie
Werf: | Scheepswerf Boot, NL-Vrijenban |
Romp vorm: | platbodem |
Romp materiaal: | staal |
Dek materiaal: | staal |
Opbouw materiaal: | staal teakhouten bovenzijde van de stuurhut |
Bouwwijze: | geklonken nieuw staal is gelast brede gangboorden berghout kalffsdekken achterroef klippersteven |
Besturing: | mechanisch stuurwiel |
Waterverplaatsing (ca.): | 246,486 m3 |
Doorvaart hoogte (ca.): | alles plat 3,45 m |
Eigenaar: | Nederlandse eigenaar |
Registratie: | B-Geregistreerd Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper. |
Kleur / Conservering: | zwarte romp laatste onderwaterschip behandeling 09-2016 witte opbouw enig achterstallig onderhoud |
Certificaten: | niet gecertificeerd |
Geschikt voor / als: | geschikt voor ruime wateren binnenwateren geschikt voor bewoning |
Algemene informatie: | Aangeboden in de conditie waarin ze zich nu bevindt |
Aanvullende informatie: | Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen. Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren. |
Technische informatie
Motorvermogen: | 250 pk 184 kW |
Motor merk: | DAF |
Toerental: | 2000 RPM |
Motortype: | DKV 1160 M |
Cilinderaantal: | 6 |
Brandstof: | diesel nood afsluiters in brandstof systeem |
Brandstoftank (ca.): | 2x 1200 liter 1x 1000 liter |
Koelingsysteem: | beunkoeler |
Voortstuwing: | 3 blads schroef vetgesmeerde schroefas vetsmeerapparaat |
Koppeling: | Masson NFA reductie 3:1 |
Boegschroef: | boegschroef via dieselmotor Perkins |
Stroomvoorziening: | eenvoudig elektrisch systeem |
Accu´s: | 2 start accu(s) 2 start accu(s) boegschroef |
Drinkwatertank (ca.): | 1200 liter |
Gas systeem: | aanwezig voldoet niet aan de huidige veiligheidseisen |
Aanvullende informatie: | Lister hulpmotor op diesel |
Accommodatie
Betimmering: | zie foto's achterstallig onderhoud |
Hutten: | 2 hutten |
Toilet: | boven water toilet |
Stahoogte (ca.): | roef (ca.) 1,87 / 1,72 m hutten (ca.) 1,69 m stuurhut (ca.) 2,01 m voorste hut (ca.) 1,97 m vooronder (ca.) 1,75 m ruim (ca.) 2,66 m |
Uitrusting
Ankergerei: | ankerlier 2x ankerketting 2x Spek anker in kluisgat & hekanker |
Davits: | aanwezig |
Veiligheid: | brandblussers reddingsboei |
Aanvullende informatie: | Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig (09-2016) |