De Vries Lentsch 17.30 Verkocht
Afmetingen (m):
17.30 x 3.60 x 1.25
Ref.nr.:
150512
Ligplaats:
Omgeving van Dordrecht
Bouwjaar:
1938
Materiaal:
staal
Visie Doeve Makelaars
Voormalig inspectievaartuig / Directievaartuig / patrouillevaartuig van onder andere de Nederlandse Waterpolitie, Rijkswaterstaat en Rijkshavendienst. Ze heeft onder andere gevaren met de namen VI3, Prof Joh Lulofs en RHD 37 & 63. Eind jaren 90 begin 2000 is het schip door de huidige eigenaar volledig gestript en opnieuw opgebouwd. Alle techniek aan boord is vernieuwd en de motor en koppeling zijn volledig gereviseerd. Ook is de gehele opbouw nieuw. Alle werkzaamheden zijn professioneel uitgevoerd en dat is nog steeds duidelijk te zien. Het schip verkeert in een zeer goede staat van onderhoud. Ze is een echte aanrader voor een liefhebber van klassieke schepen die wel van comfort en gemak houdt.
Meer informatie
Algemene informatie
Werf: | Jachtwerf De Vries Lentsch 't Fort, NL-Nieuwendam |
Werf verbouw: | Jachtwerf Kaspers, NL-Stadskanaal interieur: Muntinga, NL-Sappermeer |
Verbouwjaar: | 1999-2001 |
Ontwerper / Architect: | De Vries Lentsch |
Romp vorm: | rondspant |
Romp materiaal: | staal |
Dek materiaal: | staal |
Opbouw materiaal: | staal |
Bouwwijze: | geklonken en gelast nieuw staal is gelast berghout rondom boeiing rondom brede gangboorden spitsgat 2 waterdicht(e) schot(ten) |
Besturing: | hydraulisch stuurwiel & afstandsbediening |
Ramen: | aluminium raamprofielen dubbel glas patrijspoorten teakhouten buitendeuren |
Waterverplaatsing (ca.): | 24 ton |
Ballast (ca.): | 200 kg trim ballast lood |
Doorvaart hoogte (ca.): | 2,95 m alles plat |
Eigenaar: | Nederlandse eigenaar |
Kleur / Conservering: | zwarte romp (2014) bordeaux rode boeiing (2014) crème opbouw (2014) Sikkens 2 componenten systeem |
Geschikt voor / als: | binnenwateren kustwateren geschikt voor bewoning |
Algemene informatie: | goede vaareigenschappen |
Aanvullende informatie: | ruim achterdek klassieke lijnen mooie zeeg motorjacht voorpiek met kettingbak Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren. Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren. |
Technische informatie
Motorvermogen: | 60 pk 45 kW |
Motor merk: | Kromhout |
Toerental: | 1000 RPM |
Motortype: | LS 6 |
Cilinderaantal: | 6 |
Revisie motor: | 2000 gereviseerd |
Draaiuren (ca.): | 1500 na revisie |
Brandstof: | diesel verbruik van de motor bij kruissnelheid (volgens opgave) 2 ltr/hrs |
Brandstoftank (ca.): | 1000 liter 1 stalen tank(s) (2000) |
Koelingsysteem: | gesloten beunkoeler droge uitlaat |
Voortstuwing: | 3 blads schroef vetgesmeerde schroefas schroefaslager (gland) (2000) |
Koppeling: | Brevo mechanisch 2000 gereviseerd |
Snelheid (ca.): | 15 km/uur kruissnelheid bij 750 RPM 19 km/uur topsnelheid bij 1000 RPM |
Verwarming: | Kabola B12 TAP centrale verwarming combi ketel op diesel radiator(en) |
Boegschroef: | Vetus elektrische boegschroef (2002) 24 Volt 130 KGF |
Stroomvoorziening: | 12 / 24 / 230 Volt 230 Volt walstroom aansluiting professioneel geinstalleerd systeem omschakel automaat |
Accu´s: | 2x 180 Ah start accu(s) 4x 180 Ah boegschroef accu(s) 650 Ah tractie accu set |
Acculader: | Mastervolt Mass acculader 24/100 |
Aardlek schakelaar: | aanwezig |
Omvormer: | Mastervolt Mass omvormer 24/6000 |
Drinkwatertank (ca.): | 500 liter 1 roestvast stalen tank(s) |
Waterdruksysteem: | hydrofoor |
Warm watersysteem: | via centrale verwarming |
Vuilwatertank (ca.): | 500 liter 1 roestvast stalen tank(s) |
Machinekamer: | goed onderhouden zie foto's |
Lens/bilgepomp: | elektrische pomp |
Dekwaspomp: | elektrische pomp |
Gas systeem: | geen gas aan boord |
Aanvullende informatie: | lucht compressor reserve schroef |
Accommodatie
Betimmering: | teak interieur watervast verlijmd multiplex in goede staat van onderhoud zie foto's |
Isolatie: | ja steenwol |
Hutten: | 2 hutten |
Slaapplaats / Kooi: | Voor: 1x 2-pers Bakboord hut: 1x 2-pers |
Plattegrond (niet op schaal): | zie bijlage |
Stoffering: | goed onderhouden |
Badkamer: | douche thermostaat kraan wasbak met warm & koud stromend water |
Toilet: | elektrisch toilet |
Kombuis / keuken: | langsscheeps |
Kooktoestel: | Atag 4-pits kooktoestel keramisch |
Koelkast: | Isotherm koelkast 230 Volt |
Vriezer: | vriesvakje |
Werkblad: | formica werkblad |
Wasbak: | roestvast stalen wasbak |
Waterkraan: | mengkraan met warm & koud stromend water |
Entertainment: | 2x Philips flatscreen TV radio/CD speler |
Stahoogte (ca.): | voorste hut (ca.) 1,85 / 2,10 m douche (ca.) 1,85 m toilet (ca.) 1,85 m kombuis / keuken (ca.) 1,88 m salon (ca.) 1,92 m |
Aanvullende informatie: | geschikt voor wonen koffiemachine |
Navigatieapparatuur
Navigatie apparatuur: | Shipmate RS 8300 marifoon Autohelm echolood / dieptemeter navigatieverlichting hoorn 3x ruitenwisser roerstandaanwijzer |
Tuigage en zeilen
Mast: | 2x houten mast |
Strijkbaar: | ja hydraulisch |
Uitrusting
Ankergerei: | Voor: handankerlier met elektromotor klipanker in kluisgat 35 m ankerketting Achter: Lofrans elektrisch ankerlier Pool anker 35 m ankerketting opgegeven lengte(s) is/zijn circa |
Zwemtrap: | vaste zwemtrap met teak |
Reling / Preekstoel: | zeereling op boeiing / verschansing |
Veiligheid: | brandblusser reddingsvest |
Aanvullende informatie: | koekoek hydraulische kraan hydraulisch te openen garageluik stuurstoel Het schip is volledig gestript (alleen de romp is nog oud) en aansluitend nieuw opgebouwd. Voordat er ingetimmerd is, is de binnenzijde van de romp zeer goed behandeld. Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig (27-05-2014) |