Luxe Motor 27.70 Verkocht
Afmetingen (m):
27.70 x 4.40 x 1.10
Ref.nr.:
120306
Ligplaats:
Omgeving van Leeuwarden
Bouwjaar:
1931
Materiaal:
staal
Visie Doeve Makelaars
Prachtig gerenoveerd voormalig binnenvaart vrachtschip. Vanaf de waterlijn bijna volledig vernieuwd en voorzien van een ruim achterdek, klapbare stuurhut, ruime woning en nieuwe motor. Het interieur is professioneel aangebracht en is voor het grootste gedeelte gereed.
Meer informatie
Algemene informatie
Werf: | onbekend |
Werf verbouw: | Scheepswerf Multiship, NL-Harlingen |
Verbouwjaar: | 2011 |
Romp vorm: | platbodem |
Romp materiaal: | staal |
Dek materiaal: | staal |
Opbouw materiaal: | staal teakhouten bovenzijde van de stuurhut |
Bouwwijze: | geklonken nieuw staal is gelast waterdicht(e) schot(ten) brede gangboorden dichte bolderkasten berghout rondom open kuip |
Besturing: | hydraulisch zwaar uitgevoerd systeem balansroer |
Ramen: | teakhouten raamprofielen dubbel glas teakhouten buitendeuren |
Waterverplaatsing (ca.): | geschat 60 ton |
Ballast (ca.): | 14 ton betontegels |
Doorvaart hoogte (ca.): | 3,25 m gestreken mast(en) 2,85 m met afgebroken stuurhut |
Eigenaar: | Nederlandse eigenaar |
Kleur / Conservering: | zwarte romp zwarte boeiing witte opbouw bovenwaterschip gestraald laatste onderwaterschip behandeling 2011 perfecte staat |
Geschikt voor / als: | binnenwateren geschikt voor ruime wateren geschikt voor bewoning |
Algemene informatie: | niet afgemaakt project Aangeboden in de conditie waarin ze zich nu bevindt |
Aanvullende informatie: | Al het slechte staal is vervangen. Diverse roestgevoelige plaatsen uitgevoerd in roestvast staal. Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen. klassieke lijnen Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren. Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren. |
Technische informatie
Motorvermogen: | 160 pk 118 kW |
Motor merk: | Daewoo |
Toerental: | 2200 RPM |
Motortype: | L136 binnenboord motor |
Cilinderaantal: | 6 |
Bouwjaar motor: | 2007 |
Draaiuren (ca.): | 2 |
Brandstof: | diesel |
Brandstoftank (ca.): | 2000 liter stalen tank(s) |
Koelingsysteem: | interkoeling natte uitlaat |
Voortstuwing: | schroefas vetgesmeerde schroefas 3 blads schroef |
Koppeling: | Dong-I Marine Transmission hydraulisch reductie 2,45:1 |
Boegschroef: | boegschroef buis is geïnstalleerd |
Stroomvoorziening: | 24 Volt 230 Volt 230 Volt walstroom aansluiting nieuw systeem |
Accu´s: | 2x 180 ampère/uur |
Machinekamer: | in goede staat van onderhoud |
Gas systeem: | geen gas aan boord |
Accommodatie
Betimmering: | teak interieur nog niet volledig gereed perfect, zie foto's |
Isolatie: | glaswol |
Hutten: | 3 hutten |
Slaapplaats / Kooi: | Achter: 1x 2-pers. & 1x 1-pers. |
Plattegrond (niet op schaal): | zie bijlage |
Badkamer: | voorbereid |
Toilet: | voorbereid |
Stahoogte (ca.): | voor (ca.) 2,10 m salon (ca.) 2,10 m onder stuurhut (ca.) 1,50 m stuurhut (ca.) 2,20 m |
Tuigage en zeilen
Mast: | hard hout lantaarn mast |
Strijkbaar: | ja handmatig |
Uitrusting
Ankergerei: | kluisgat |
Aanvullende informatie: | Interessant project om het installatiewerk zelf uit voeren, of om het door een werf te laten doen. Het schip is volledig gestript (alleen de romp is nog oud) en aansluitend nieuw opgebouwd. Voordat er ingetimmerd is, is de binnenzijde van de romp zeer goed behandeld. |