Skip to main content

Klassiek Motorjacht 14.99

Afmetingen (m): 14.99 x 3.96 x 1.50
Ref.nr.: 130503
Ligplaats: Omgeving van Amsterdam
Bouwjaar: 1937
Materiaal: staal

Contact

Visie Doeve Makelaars

Voormalig binnenvaart vrachtschip/werkschip, in 1968 professioneel (Gillissen) omgebouwd tot een klassiek motorjacht. In de afgelopen jaren door de huidige eigenaar zeer goed onderhouden en geüpgraded waardoor deze dame zonder al te veel inspanningen te onderhouden is. Haar vaareigenschappen zijn goed te noemen en met de Gardner motor is ze ook nog eens zeer stil. In het vooronder is een stapelbed met een eigen toilet en wasbak, de stuurhut is zeer ruim met een zithoek, in het achteronder is de eigenaars hut, badkamer met douche, dinette en kombuis. De machinekamer is zeer goed toegankelijk.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf Gebr. van Grevenstein, NL-IJsselmonde
Werf verbouw: Scheepswerf Clausen-Pont, NL-Gouda
Verbouwjaar: 1968/1969
Ontwerper / Architect: refit TH. Gillissen
Romp vorm: rondspant
Romp materiaal: staal
Dek materiaal: staal
kunststof (1991)
teak dek(ken) (1991)
Opbouw materiaal: staal
kunststof (1991)
teak op opbouw (1991)
Bouwwijze: geklonken
nieuw staal is gelast
berghout rondom
boeiing rondom
brede gangboorden
spitsgat
2x schot
zwaar gebouwd
Kiel: slingerkimmen
Besturing: hydraulisch
stuurwiel
Becker roer
nood helmstok
Ramen: aluminium raamprofielen
dubbel glas
teakhouten buitendeuren
Waterverplaatsing (ca.): 30 ton
Ballast (ca.): broodjes
lood (1 ton)
beton
Doorvaart hoogte (ca.): 3,10 m
alles plat
Eigenaar: Nederlandse eigenaar
Registratie: B-Geregistreerd
Kleur / Conservering: grijze romp (2001) Gebr. Zevenbergen, NL-Lemmer
blauwe boeiing (2001) Gebr. Zevenbergen, NL-Lemmer
witte opbouw (2001) Gebr. Zevenbergen, NL-Lemmer
Sigma & Awlgrip 2 componenten systeem
1991 bovenwaterschip gestraald Wolf, NL-Deventer
1997 onderwaterschip en vrijboord gestraald Teerenstra, NL-Den Helder
Geschikt voor / als: binnenwateren
kustwateren
geschikt voor bewoning
Algemene informatie: goede vaareigenschappen
Aanvullende informatie: klassiek motorjacht
klassieke lijnen
Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen.
Diverse roestgevoelige plaatsen uitgevoerd in roestvast staal.
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.

Technische informatie

Motorvermogen: 84 pk
61 kW
Motor merk: Gardner
Toerental: 1300 RPM
Motortype: 6LW
Cilinderaantal: 6
Bouwjaar motor: 1957
Draaiuren (ca.): onbekend
Brandstof: diesel
7 ltr/hrs verbruik van de motor bij kruissnelheid (volgens opgave)
Brandstoftank (ca.): 1000 liter
4x stalen tank(s)
waterzak
Koelingsysteem: interkoeling
droge uitlaat
geïsoleerde uitlaat
Voortstuwing: 3 blads schroef
vetgesmeerde schroefas
vetsmeerapparaat
Koppeling: Gardner
mechanisch
UC2
Snelheid (ca.): 7 knopen kruissnelheid bij 1150 RPM
8 knopen topsnelheid bij 1300 RPM
Verwarming: Kabola B14 centrale verwarming
op diesel
radiator(en)
Air conditioning: 1x Daikin air conditioning
Motorinstrumenten: aanwezig
Boegschroef: Kalkman elektrische boegschroef
8 pk
24 Volt
Stroomvoorziening: 12 / 24 Volt
230 Volt
230 Volt walstroom aansluiting
omschakel automaat
professioneel geinstalleerd systeem
Mastervolt mainmaster control / Energy Monitor
Accu´s: 12x 2 Volt Mastervolt gel accu(s) 1000 Ah @ 24 Volt
1x 12 Volt start accu(s) 200 Ah
Acculader: Mastervolt acculader 24/100
Mastervolt Ivo acculader 12/15
Laadstroomverdeler (scheidingsdiode): aanwezig
Scheidingstransformator: Mastervolt scheidingstransformator 4 kW
Aardlek schakelaar: aanwezig
Dynamo: 1x 50 ampère 12 Volt
1x 85 ampère 24 Volt
Alpha control unit
Omvormer: Mastervolt omvormer 24/4500
Victron Orion omvormer 24/12-20
Zonnepanelen: 2x 85 Watt 24 Volt
Drinkwatertank (ca.): 750 liter
1 stalen tank(s)
Waterdruksysteem: hydrofoor
Warm watersysteem: 500 Watt boiler (230 Volt)
55 ltr
Vuilwatertank (ca.): 150 liter
1 kunststof tank(s)
Diesel waterseparator: aanwezig
Machinekamer: goed onderhouden
zie foto's
Lens/bilgepomp: elektrische pomp
Dekwaspomp: dompelpomp
Gas systeem: geen gas aan boord

Accommodatie

Betimmering: multiplex
wit geschilderd
mahonie afwerking
Isolatie: goed geisoleerd
Hutten: 2 hutten
Slaapplaats / Kooi: Voor: 2x 1-pers
Eigenaars hut: 1x 2-pers
Plattegrond (niet op schaal): zie bijlage
Stoffering: in goede staat van onderhoud
Badkamer: Voor:
wasbak met warm & koud stromend water
Achter:
wasbak met warm & koud stromend water
douche
Toilet: 2x elektrisch toilet
Kombuis / keuken: langsscheeps
Kooktoestel: 3-pits kooktoestel
keramisch
Koelkast: Waeco Coolmatic koelkast
Vriezer: vriesvakje
Werkblad: kunststof werkblad
Wasbak: 2x roestvast stalen wasbak
Waterkraan: warm & koud stromend water
Entertainment: flatscreen TV
Stahoogte (ca.): voor (ca.) 1,84 m
stuurhut (ca.) 1,86 / 2,03 m
eigenaarshut (ca.) 2,29 m
achterkajuit (ca.) 1,86 m
Aanvullende informatie: goed onderhouden
geschikt voor wonen
zie foto's

Navigatieapparatuur

Navigatie apparatuur: Furuno GP-32 GPS
Simrad FU50 wegafhankelijk sturen
Shipmate RS8110 marifoon
GME GR100 radio ontvanger
Simrad AP-20 automatische piloot
VDO log / snelheid
VDO echolood / dieptemeter
zoeklicht
ruitenwisser
klok
barometer
hygrometer
thermometer

Tuigage en zeilen

Mast: lantaarn mast
hout
Strijkbaar: ja
handmatig

Uitrusting

Ankergerei: handankerlier
30 m anker met ketting
kluisgat
Reling / Preekstoel: reling rondom
reling rondom achterdek
Davits: aanwezig
Veiligheid: brandblusser
4x reddingsvest
1x reddingsboei
brandblusdeken
Aanvullende informatie: afdekkleden over koekoeken
stuurstoel
schuifluik

Contact

  • Doeve Makelaars en Taxateurs
  • Jachten en Schepen vof
  • Tel. int. +31 (0)10 – 248 98 30
  • Mobiel int. +31 (0)6 53 20 20 84
  • E-mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

© 2024 - Doeve Makelaars

logo european maritimelogo nbms     logo hiswalogo vrt