Paviljoentjalk 16.75
Visie Doeve Makelaars
Paviljoentjalk die dienst heeft gedaan als binnenvaart vrachtschip en vervolgens is omgebouwd tot een Varend Woonschip. Deze Paviljoentjalk is in 1893 gebouwd met een lengte van 14,25 meter. In 1922 is ze met circa 2,50 meter verlengd naar haar huidige lengte. Na de 2e Wereldoorlog is ze nog eens verlengd met circa 5 meter maar dit is begin jaren tachtig weer verwijderd. Het paviljoen doet dienst als machinekamer waar een 3 cilinder Kromhout voor de voortstuwing zorgt. De verkoper heeft in de loop der tijd het nodige staalwerk vervangen en heeft het interieur gedeeltelijk door een vakman laten intimmeren maar er zijn nog voldoende werkzaamheden te verrichten zoals bijvoorbeeld schilderen, het roerblad vervangen en het gangbaar maken van het ankerlier. Misschien wilt u haar wel weer in oude glorie herstellen en haar zeilend maken. Bent u op zoek naar een leuk project waarmee u zelf ook aan de slag kunt gaan, dan is dit mogelijk het schip dat u zoekt.
Meer informatie
Algemene informatie
Werf: | Scheepswerf van den Adel, NL-Papendrecht |
Romp vorm: | platbodem |
Romp materiaal: | ijzer/staal |
Dek materiaal: | ijzer/staal |
Opbouw materiaal: | staal |
Bouwwijze: | geklonken nieuw staal is gelast paviljoen boeiing / verschansing berghout bolders kimkielen |
Besturing: | helmstok aangehangen roer hardhouten roer |
Ramen: | bronzen patrijspoorten teakhouten raamprofielen |
Doorvaart hoogte (ca.): | 2,15 m alles plat |
Eigenaar: | Nederlandse eigenaar |
Registratie: | Nederlands geregistreerd B-Geregistreerd Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper. |
Kleur / Conservering: | zwarte romp groene boeiing bruine opbouw laatste onderwaterschip behandeling 2016 achterstallig onderhoud |
Geschikt voor / als: | binnenwateren recreatie vaartuig |
Algemene informatie: | Aangeboden in de conditie waarin ze zich nu bevindt niet afgemaakt project Ouderdomsclausule van toepassing. |
Aanvullende informatie: | mooie zeeg voorpiek met kettingbak Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren. Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren. |
Technische informatie
Motorvermogen: | 45 pk 33 kW |
Motor merk: | Kromhout |
Toerental: | 1500 RPM |
Motortype: | 3 GSV |
Cilinderaantal: | 3 |
Brandstof: | diesel |
Brandstoftank (ca.): | 230 liter 1 stalen tank(s) waterzak |
Koelingsysteem: | interkoeling droge uitlaat |
Voortstuwing: | 3 blads schroef vetgesmeerde schroefas |
Koppeling: | Rijsdijk mechanisch |
Verwarming: | Pelgrim kachel op petroleum |
Stroomvoorziening: | 12 Volt 230 Volt walstroom aansluiting |
Accu´s: | 2x accu |
Acculader: | Ferm acculader 5 ampère |
Drinkwatertank (ca.): | 1000 liter totaal 4 stalen tank(s) gecoat |
Waterdruksysteem: | elektrische waterpomp |
Gas systeem: | niet aangesloten |
Accommodatie
Betimmering: | eiken interieur massief hout mahonie afwerking achterstallig onderhoud zie foto's |
Isolatie: | Roofmate PU isolatieplaten |
Hutten: | 2 hutten |
Slaapplaats / Kooi: | Bakboord: 1x 2-pers Stuurboord: 1x 1-pers |
Plattegrond (niet op schaal): | zie bijlage |
Toilet: | handpomptoilet |
Kombuis / keuken: | L-vorm kombuis |
Kooktoestel: | 4-pits kooktoestel op gas niet geinstalleerd |
Werkblad: | roestvast stalen werkblad |
Wasbak: | roestvast stalen wasbak |
Stahoogte (ca.): | Voor: 1,79 m toilet (ca.) 1,70 m gang / corridor (ca.) 1,75 m kombuis / keuken (ca.) 1,69 m salon (ca.) 1,69 - 1,98 m |
Uitrusting
Ankergerei: | anker met ketting verhaalkop achterstallig onderhoud Is zoals ze is stokanker |
Dekzeilen: | deels / partly / teilweise / partiellement over de luikenkap |
Aanvullende informatie: | ladder |