Topzeilschoener ex Haringlogger 31.35 Verkocht
Visie Doeve Makelaars
Voormalige Haringlogger, omgebouwd tot een wereldwijd varend charterschip. Vanaf 2005 volledig gestript, verlengd met ca. 5 meter, voorzien van ca. 60% nieuwe huidbeplating en nieuwe dekken en dekhuis. Tevens zijn er nieuwe waterdichte schotten en nieuwe op maat gemaakte diesel-, water- en vuilwatertanks geplaatst. De gehele verbouwing is gedaan met het oog op het schip weer als charterschip onder klasse in de vaart te nemen. Vandaar dat de hoofdmotor volledig conform Caterpillar specificaties door Pon Cat gereviseerd is (kosten ca. 40.000 euro ex BTW) en zijn er 2 nieuwe Caterpillar fluistergeneratoren aangeschaft en geplaatst (kosten in totaal ca. 68.000 euro ex BTW). De hoofdmotor en de generatoren dienen nog in bedrijf genomen te worden. Verder zijn er nog veel zaken aanwezig om het schip verder af te bouwen. In onze ogen zeer geschikt om eventueel weer in te gaan zetten in de chartervaart maar zeker ook zeer geschikt om in te richten als Varend Woonschip aangezien ze een mooie holte heeft maar ook haar breedte mee heeft.
Meer informatie
Algemene informatie
Werf: | Scheepswerf Vuijk, NL-Capelle aan den IJssel |
Verbouwjaar: | staalwerk Vooruit, NL-Zaandam |
Ontwerper / Architect: | Gaastmeer Yacht Design, Naval Architecture & Engineering |
Romp vorm: | rondspant |
Romp materiaal: | staal |
Dek materiaal: | staal |
Opbouw materiaal: | staal |
Bouwwijze: | deckhouse boeiing / verschansing berghout rondom zwaar gebouwd 5x schot |
Besturing: | stalen roer |
Ballast (ca.): | geen ballast gezien |
Eigenaar: | Nederlandse eigenaar |
Registratie: | Z-Geregistreerd Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper. |
Kleur / Conservering: | zwarte romp zwarte boeiing witte opbouw zie foto's laatste onderwaterschip behandeling 11-2015 |
Geschikt voor / als: | geschikt voor charter geschikt voor bewoning |
Algemene informatie: | Aangeboden in de conditie waarin ze zich nu bevindt |
Aanvullende informatie: | Al het slechte staal is vervangen. ruim voordek |
Technische informatie
Motorvermogen: | 443 pk 326 kW |
Motor merk: | Caterpillar |
Toerental: | 1800 RPM |
Motortype: | 3408 |
Cilinderaantal: | V8 |
Bouwjaar motor: | 1987 |
Revisie motor: | 2007 by Pon Cat |
Draaiuren (ca.): | na revisie 0 |
Brandstof: | diesel |
Brandstoftank (ca.): | 1 dagtank(s) 600 ltr 2 tank(s) inhoud onbekend |
Koelingsysteem: | interkoeling natte uitlaat niet aangesloten |
Voortstuwing: | schroefas (niet geplaatst, not installed, nicht installiert, pas installé) 4 blads schroef |
Koppeling: | Dong-I hydraulisch |
Generator: | 2x Caterpillar fluisterset (2007) 2x 47 kVA 1500 RPM draaiuren (ca.) 1 niet aangesloten |
Drinkwatertank (ca.): | aanwezig, inhoud onbekend kunststof tank(s) |
Vuilwatertank (ca.): | aanwezig |
Navigatieapparatuur
Navigatie apparatuur: | Sailor RM2042 marifoon met DSC Sailor RT2048 marifoon JRC Navtex MF/HF zender GPS Inmarsat-c Sailor DC monitor H1253C kompas |
Tuigage en zeilen
Tuigage type: | topzeilschoener |
Mast: | 2x staal |
Strijkbaar: | nee |
Gaffel: | 2x aluminium |
Kluiverboom / Boegspriet: | stalen boegspriet |
Uitrusting
Ankergerei: | Van Lier ankerlier ankerketting kluisgat 2x anker |
Davits: | aanwezig |
Aanvullende informatie: | Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig (11-2015) |