Motorwestlander 19.70 Verkocht

Afmetingen (m): 19.70 x 3.45 x 0.80
Ref.nr.: 140403
Ligplaats: Omgeving van Utrecht
Bouwjaar: 1916
Materiaal: staal

Contact

Visie Doeve Makelaars

Voormalig binnenvaart vrachtschip dat volledig professioneel is heringericht tot recreatievaartuig dat ook met wat aanpassingen zeer goed geschikt is voor bewoning. Mooie afmetingen waardoor het schip niet certificaat plichtig is. Het interieur is zeer netjes en met haar lage doorvaarthoogte is ze zelfs uitstekend geschikt voor Canal de Nivernai of Canal du Midi in Frankrijk. De verkopers hebben het schip al zeer lang tot volle tevredenheid in hun bezit maar bieden het schip aan wegens de gevorderde leeftijd waardoor zij het schip niet meer kunnen gebruiken.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf Van Beveren, NL-Leiderdorp
Werf verbouw: Scheepswerf Buitenweg, NL-Vreeswijk
Verbouwjaar: 2000 interieur
Romp vorm: platbodem
Romp materiaal: staal
Dek materiaal: staal
Opbouw materiaal: staal
hardhouten bovenzijde van de stuurhut
Bouwwijze: geklonken
nieuw staal is gelast
berghout rondom
zelflozende kuip
brede gangboorden
2x schot
Besturing: mechanisch
stuurwiel
stalen roer
Ramen: aluminium raamprofielen &
rubber pezen
Waterverplaatsing (ca.): 20 ton
Ballast (ca.): 400 kg trim ballast
Doorvaart hoogte (ca.): 2,00 m met afgebroken stuurhut
2,80 m
Eigenaar: Nederlandse eigenaar
Registratie: B-Geregistreerd
Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper.
Kleur / Conservering: zwarte romp
witte opbouw
zie foto's
05-2011 laatste onderwaterschip behandeling
Geschikt voor / als: binnenwateren
geschikt voor bewoning
recreatie vaartuig
Algemene informatie: goede vaareigenschappen
Te koop vanwege de leeftijd van de verkoper.
Aanvullende informatie: Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen.
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.
Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren.

Technische informatie

Motorvermogen: 105 pk
77 kW
Motor merk: DAF
Toerental: 2250 RPM
Motortype: 575
Cilinderaantal: 6
Revisie motor: 1986 gereviseerd geplaatst
Draaiuren (ca.): 2525 na revisie
Brandstof: diesel
verbruik van de motor bij kruissnelheid (volgens opgave) 5 ltr/hrs
Brandstoftank (ca.): 480 liter
stalen tank(s)
Koelingsysteem: gesloten
beunkoeler
Voortstuwing: 3 blads schroef
vetgesmeerde schroefas
Koppeling: PRM
hydraulisch
Snelheid (ca.): 12 km/uur kruissnelheid bij 1500 RPM
16 km/uur topsnelheid bij 2250 RPM
Boegschroef: Kalkman elektrische boegschroef
24 Volt
12 pk
Stroomvoorziening: 12 Volt
230 Volt walstroom aansluiting
Accu´s: 2x 230 Ah boegschroef accu(s) (04-2014)
2x 230 Ah service accu(s) (04-2014)
Acculader: aanwezig
35 ampère
Zonnepanelen: aanwezig
Drinkwatertank (ca.): 950 liter
roestvast stalen tank(s)
Waterdruksysteem: elektrische waterpomp
Warm watersysteem: geiser
Gas systeem: aanwezig
voldoet niet volledig aan de huidige veiligheidseisen

Accommodatie

Betimmering: diverse materialen zijn gebruikt
zie foto's
in goede staat van onderhoud
Isolatie: gedeeltelijk
steenwol
Hutten: 2 hutten
Slaapplaats / Kooi: 2x 2-pers
Dinette: 1x 2-pers
Plattegrond (niet op schaal): zie bijlage
Stoffering: in goede staat van onderhoud
Toilet: boven water toilet
wasbak
koud stromend water
Kombuis / keuken: dwarsscheeps
Kooktoestel: 4-pits kooktoestel
op gas
Koelkast: Electrolux koelkast
gas / 230 Volt
Vriezer: vriesvakje
Wasbak: roestvast stalen wasbak
Waterkraan: w&k stromend water
Entertainment: radio/CD speler
Stahoogte (ca.): voor (ca.) 1,88 m
salon (ca.) 1,86 m
kombuis / keuken (ca.) 1,89 m
stuurhut (ca.) 1,93 m

Tuigage en zeilen

Mast: houten mast
Strijkbaar: ja
handmatig

Uitrusting

Ankergerei: handankerlier
30 m ankerketting
50 kg klipanker
in kluisgat
2x anker met lijn
Zwemtrap: aanwezig
Davits: aanwezig
Veiligheid: 2x reddingsboei
brandblusser