Hasselteraak 21.25 met Rijncertificaat
Visie Doeve Makelaars
Voormalig zeilend binnenvaart vrachtschip waarvan de geschiedenis grotendeels bekend is. Rond 1947 is ze omgebouwd tot een motorschip met steunzeil en rond 1976 heeft ze wederom een transitie ondergaan maar dan tot een zeilend charterschip waarbij er ook een grotere roef is geplaatst. Sinds 1987 is ze als recreatie vaartuig / varend woonschip in gebruik. De huidige eigenaren hebben vele lange reizen over de Europese binnenwateren, onder andere naar het zuiden van Frankrijk maar ook naar het oosten van Duitsland en Polen, gemaakt en daarvoor hebben ze in 2009 een nieuwe motor geplaatst. Deze Hasselteraak is tevens voorzien van een Rijnvaart certificering waardoor het ook mogelijk is om (met het juiste vaarbewijs) naar de Main en vandaaruit naar de Donau te varen. Voorzien van een vooronder welke in gebruik is als werkplaats, een voorhut met een stapel bed, een bedstede die vanuit de salon bereikbaar is, ruime salon met open keuken, badkamer met douche, een ruime achterroef met L-bank en een achteronder met bed. Het unieke van deze boot is dat binnen alles gelijkvloers is. Erkend als Varend Erfgoed.
Meer informatie
Algemene informatie
Werf: | Scheepswerf Fa. Gebr. Mittendorff, NL-Dedemsvaart |
Romp vorm: | platbodem |
Romp materiaal: | ijzer/staal |
Dek materiaal: | ijzer/staal |
Opbouw materiaal: | ijzer/staal houten luikenkap over ruim |
Bouwwijze: | geklonken nieuw staal is gelast boeiing rondom brede gangboorden achterroef |
Besturing: | mechanisch stuurwiel stalen roer aangehangen roer |
Waterverplaatsing (ca.): | maximum toelaatbare waterverplaatsing 53,995 m³ waterverplaatsing in ledige toestand 35,665 m³ verplaatsing 18,330 m³ |
Ballast (ca.): | 8 ton bitumen & grind |
Doorvaart hoogte (ca.): | 18,00 m gestreken mast(en) 3,50 m alles plat 2,70 m |
Eigenaar: | Nederlandse eigenaar |
Registratie: | Nederlands geregistreerd B-Geregistreerd Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper. |
Kleur / Conservering: | zwarte romp blauwe boeiing blauwe opbouw laatste onderwaterschip behandeling 02-2019 |
Certificaten: | Certificaat van Onderzoek (CvO) Is gelijk aan: EU zone 3 & zone 4 & zone 2 Nederland geldig tot: 04-2026 |
Geschikt voor / als: | binnenwateren recreatie vaartuig geschikt voor bewoning |
Algemene informatie: | Ouderdomsclausule van toepassing. Eventuele transacties dienen ter goedkeuring voorgelegd te worden aan opdrachtgever c.q. eigenaar van het vaartuig. Tot deze goedkeuring verleend is, zijn alle uitgebrachte aanbiedingen geheel vrijblijvend. Het schip is erkend als Varend Erfgoed Te koop vanwege de leeftijd van de verkoper. |
Aanvullende informatie: | Opgegeven breedte is exclusief de zijzwaarden. Opgegeven lengte is over de stevens. Onderwaterschip is vrijwel volledig gedubbeld. klassiek zeiljacht Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen. voorpiek met kettingbak Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren. Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren. |
Technische informatie
Motorvermogen: | 111 pk 82 kW |
Motor merk: | Weichai-Deutz |
Toerental: | 2100 RPM |
Motortype: | TD226B4C2 |
Cilinderaantal: | 4 |
Bouwjaar motor: | 2009 nieuw |
Draaiuren (ca.): | 3600 op de urenteller |
Brandstof: | diesel 3 ltr/hrs verbruik van de motor bij kruissnelheid (volgens opgave) |
Brandstoftank (ca.): | 1x 600 liter 1x 300 liter stalen tank(s) |
Koelingsysteem: | gesloten koelpijpen |
Voortstuwing: | 3 blads schroef vetgesmeerde schroefas homokineet met stuwdruklager in schroefas |
Koppeling: | PRM hydraulisch |
Snelheid (ca.): | 10 km/uur kruissnelheid bij 1050 RPM |
Verwarming: | alles brander |
Stroomvoorziening: | 24 / 230 / 400 Volt 230 Volt walstroom aansluiting |
Accu´s: | 4x 230 Ah service accu(s) 2x 60 Ah start accu(s) 1x 72 Ah start accu(s) generator |
Acculader: | GBC 100 Prof acculader 24/60 |
Generator: | Deutz diesel generator 13 kVA 230/400 Volt 1500 RPM 3500 draaiuren (ca.) beunkoeler |
Omvormer: | Victron Phoenix omvormer 24/2000 |
Zonnepanelen: | 2x 120 Watt Victron Blue Solar MPPT laadregelaar 75/15 |
Drinkwatertank (ca.): | 1500 liter 1 stalen tank(s) gecementeerde tank(s) |
Waterdruksysteem: | hydrofoor |
Warm watersysteem: | Rheinstrom boiler via 230 Volt en motor koelsysteem 50 liter |
Vuilwatertank (ca.): | aanwezig 300 liter 1 kunststof tank(s) |
Lens/bilgepomp: | dompelpomp |
Gas systeem: | ja, fles(sen) in gasbun gaskeur certificaat |
Accommodatie
Betimmering: | diverse materialen zijn gebruikt zie foto's |
Isolatie: | aanwezig |
Hutten: | 3 hutten |
Slaapplaats / Kooi: | Voor: 2x 1-pers Midscheeps: 1x 2-pers Achter: 1x 2-pers |
Plattegrond (niet op schaal): | zie bijlage |
Badkamer: | douche warm & koud stromend water wasbak met warm & koud stromend water in 1 ruimte tezamen met het toilet |
Toilet: | elektrisch toilet |
Kombuis / keuken: | L-vorm kombuis |
Kooktoestel: | 4-pits kooktoestel op gas roestvast staal |
Koelkast: | aanwezig 230 Volt |
Vriezer: | vriesvakje |
Werkblad: | houten werkblad |
Wasbak: | roestvast stalen wasbak |
Waterkraan: | warm & koud stromend water |
Stahoogte (ca.): | voor (ca.) 1,75 m gang / corridor (ca.) 1,39 m salon (ca.) 1,97 / 1,81 m badkamer / toilet (ca.) 1,80 m gang / corridor (ca.) 1,79 m achterroef (ca.) 2,05 m |
Navigatieapparatuur
Navigatie apparatuur: | Uniden MC6700 marifoon ComNav Voyager X3 Automatisch Identificatie Systeem (AIS) hoorn navigatieverlichting blauw bord |
Tuigage en zeilen
Tuigage type: | gaffel getuigd |
Mast: | lariks |
Strijkbaar: | ja bokkepoten met ankerlier |
Giek: | staal / houten giek |
Gaffel: | houten gaffel |
Zwaarden: | Bankirai houten zijzwaarden zwaardlier |
Materiaal van de zeilen: | Dacron |
Zeilen: | grootzeil fok |
Extra informatie: | nagelbank |
Uitrusting
Ankergerei: | handankerlier met elektromotor (400 Volt) stokanker davits & hekanker |
Dekzeilen: | over de luikenkap |
Reling / Preekstoel: | zeereling op boeiing / verschansing |
Veiligheid: | reddingsboeien reddingsvesten brandblussers volgens de certificering-eisen |
Aanvullende informatie: | Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig (02-2019) |