IJsselaak 19.59 Verkocht onder voorbehoud
Visie Doeve Makelaars
Voormalig zeilend binnenvaart vrachtschip dat net voor de Tweede Wereldoorlog is verlengd naar de huidige lengte en net na de Tweede Wereldoorlog is gemotoriseerd met de huidige motor. Het vooronder en de roef zijn authentiek en tezamen met het oude laadruim ingericht om, zij het nog enigszins spartaans, aan boord te wonen. Het is een Historisch schip waarvoor we een liefhebber zoeken die deze klassieke dame voor de toekomst wil behouden. De traditionele roef is voorzien van kasten en onder de stuurhut bevindt zich een kooi. Via de machinekamer komt men in het “ruim” dat in loft style is ingericht met het kombuis, houtkachel en bed. De badkamer/toiletruimte is “work in progress” en kan door een nieuwe eigenaar naar eigen inzicht worden ingericht. Het vooronder is ook voorzien van de traditionele betimmering en heeft een bedstede. Wonen op een traditioneel schip is met dit Varend Woonschip, eventueel op de huidige ligplaats in de omgeving van Utrecht, een prachtige ervaring.
Meer informatie
Algemene informatie
Werf: | Scheepswerf Wed. Joh. Duijvendijk, NL-Krimpen aan den IJssel |
Romp materiaal: | ijzer/staal |
Dek materiaal: | ijzer/staal |
Opbouw materiaal: | ijzer/staal teakhouten bovenzijde van de stuurhut houten luikenkap over ruim |
Bouwwijze: | geklonken nieuw staal is gelast berghout boeiing rondom |
Besturing: | mechanisch stuurwiel hardhouten roer aangehangen roer |
Waterverplaatsing (ca.): | laadvermogen 58,430 m³ |
Doorvaart hoogte (ca.): | 3,00 m |
Eigenaar: | Nederlandse eigenaar |
Registratie: | Nederlands geregistreerd B-Geregistreerd Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper. |
Kleur / Conservering: | zie foto's enig achterstallig onderhoud laatste onderwaterschip behandeling 09-2021 |
Certificaten: | niet certificaat plichtig |
Geschikt voor / als: | binnenvaart recreatie vaartuig geschikt voor bewoning |
Algemene informatie: | Het schip is erkend als Varend Erfgoed Ouderdomsclausule van toepassing. |
Aanvullende informatie: | klassiek motorjacht klassieke lijnen Opgegeven lengte is over de stevens. Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen. voorpiek met kettingbak Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren. Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren. |
Technische informatie
Motorvermogen: | 15 pk 11 kW |
Motor merk: | Claeys |
Motortype: | E |
Cilinderaantal: | 1 |
Draaiuren (ca.): | onbekend |
Brandstof: | diesel |
Brandstoftank (ca.): | 1x 200 liter stalen tank(s) |
Koelingsysteem: | directe koeling |
Voortstuwing: | 3 blads schroef vetgesmeerde schroefas |
Koppeling: | mechanisch |
Snelheid (ca.): | 6 km/uur topsnelheid |
Verwarming: | 1x kachel op hout 1x kachel op diesel |
Stroomvoorziening: | 12 / 230 Volt 230 Volt walstroom aansluiting eenvoudig elektrisch systeem |
Accu´s: | 1x 140 Ah |
Zonnepanelen: | 2x zonnepaneel |
Drinkwatertank (ca.): | 1x 100 liter stalen tank(s) |
Waterdruksysteem: | zwaartekracht |
Lens/bilgepomp: | 1x handpomp |
Gas systeem: | ja, fles(sen) in gasbun voldoet niet volledig aan de huidige veiligheidseisen |
Accommodatie
Betimmering: | vooronder: origineel ruim: diverse materialen zijn gebruikt hardhouten vloer(en) achterroef: origineel zie foto's |
Isolatie: | gedeeltelijk |
Hutten: | 2 hutten |
Slaapplaats / Kooi: | Voor: 1x 1-pers Achter: 1x 1-pers Salon: 1x 2-pers |
Plattegrond (niet op schaal): | zie bijlage |
Badkamer: | voorbereid |
Toilet: | boven water toilet |
Kombuis / keuken: | dwarsscheeps |
Kooktoestel: | 4-pits kooktoestel op gas roestvast staal |
Oven: | elektrische oven |
Koelkast: | aanwezig 230 Volt |
Wasbak: | 1 wasbak |
Waterkraan: | koud water |
Stahoogte (ca.): | stuurhut (ca.) 1,79 m roef (ca.) 1,72 m kombuis / keuken (ca.) 1,95 m salon (ca.) 1,96 /1,86 m gang / corridor (ca.) 2,06 m badkamer / toilet (ca.) 2,07 m vooronder (ca.) 1,43 m |
Aanvullende informatie: | wasmachine |
Tuigage en zeilen
Mast: | lantaarn mast hout |
Strijkbaar: | ja handmatig |
Uitrusting
Ankergerei: | handankerlier stokanker ankerketting in kluisgat |
Bijboot: | Beenakker bijboot |
Aanvullende informatie: | hardhouten koekoek De ligplaats is niet automatisch overdraagbaar. Wel kan een potentiële nieuwe eigenaar een verzoek tot overname bij haven indienen indien men de ligplaats zou willen behouden. Een kennismakingsgesprek maakt deel uit van de besluitvorming. |