Katwijker 24.23 met CBB Verkocht
Visie Doeve Makelaars
Voormalig binnenvaart vrachtschip (beurtvaarder) dat al sinds ca. 1973 in het bezit is van de familie van de verkoper. Het is een eenvoudige boot waarvan gesteld kan worden dat het onderwaterschip zich in een zeer goede staat bevindt. In het vooronder en achteronder zit nog een deel van het originele interieur. Het ruim is voorzien van een stalen luikenkap die midscheeps is verhoogd middels multiplex. Het interieur is eenvoudig en spartaans te noemen en is echt bedoeld voor een kortstondig verblijf. De machinekamer is eenvoudig en voorzien van een DAF diesel die, nadat deze nieuw is geplaatst, ca. 3875 uur heeft gedraaid. Een schip met een lage doorvaarthoogte dat in onze ogen zeer geschikt is als basis voor ombouw tot een Varend Woonschip.
Meer informatie
Algemene informatie
Werf: | Scheepswerf De Rijn v/h W.F. Maas, NL-Leiden |
Romp vorm: | platbodem |
Romp materiaal: | staal |
Dek materiaal: | staal |
Opbouw materiaal: | staal & multiplex stalen luikenkap over ruim hardhouten bovenzijde van de stuurhut |
Bouwwijze: | geklonken nieuw staal is gelast berghout rondom boeiing / verschansing 2 waterdicht(e) schot(ten) |
Zelfbouw: | interieur |
Besturing: | mechanisch stuurwiel |
Waterverplaatsing (ca.): | 30 ton geschat |
Ballast (ca.): | trim ballast |
Doorvaart hoogte (ca.): | 3,20 m 2,10 m met afgebroken stuurhut |
Eigenaar: | Nederlandse eigenaar |
Registratie: | Nederlands geregistreerd B-Geregistreerd Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper. |
Kleur / Conservering: | zwarte opbouw groene boeiing laatste onderwaterschip behandeling 11-2018 |
Certificaten: | Communautair Binnenvaartcertificaat voor Binnenschepen (CBB) zone 2 Nederland zone 3 zone 4 Waal, Lek & NL Rijn geldig tot: 11-2025 |
Geschikt voor / als: | binnenwateren |
Algemene informatie: | Aangeboden in de conditie waarin ze zich nu bevindt Te koop vanwege de leeftijd van de verkoper. |
Aanvullende informatie: | klassieke lijnen Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen. ruim achterdek Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren. Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren. |
Technische informatie
Motorvermogen: | 85 pk 62 kW |
Motor merk: | DAF |
Motortype: | DA475 |
Cilinderaantal: | 6 |
Bouwjaar motor: | 1977 |
Draaiuren (ca.): | 3875 op de urenteller |
Brandstof: | diesel |
Brandstoftank (ca.): | 1x 500 liter stalen tank(s) |
Koelingsysteem: | gesloten koelpijpen |
Voortstuwing: | 3 blads schroef vetgesmeerde schroefas |
Koppeling: | Paragon P23L hydraulisch |
Verwarming: | 1 kachel op diesel |
Boegschroef: | Kalkman elektrische boegschroef 24 Volt 24 pk |
Accu´s: | 4x 230 Ah boegschroef accu(s) 2x 180 Ah start accu(s) |
Acculader: | 2x Victron Blue Power acculader 24/15 |
Omvormer: | Skytronic omvormer 24/3000 |
Zonnepanelen: | 1 zonnepaneel Victron BlueSolar MPPT laadregelaar 75/15 |
Drinkwatertank (ca.): | aanwezig, inhoud onbekend niet in gebruik |
Vuilwatertank (ca.): | niet aanwezig, voldoende ruimte om in te bouwen |
Dekwaspomp: | aanwezig via hulpmotor |
Gas systeem: | ja, fles(sen) in dekkist |
Accommodatie
Betimmering: | eenvoudig interieur zie foto's |
Isolatie: | nee |
Toilet: | handpomptoilet |
Kooktoestel: | 4-pits kooktoestel op gas |
Koelkast: | aanwezig op gas |
Vriezer: | aanwezig op gas |
Werkblad: | granieten werkblad |
Wasbak: | 1 wasbak |
Stahoogte (ca.): | stuurhut (ca.) 1,85 m voor (ca.) 1,30 m midscheeps (ca.) 2,08 m achter (ca.) 1,30 m |
Navigatieapparatuur
Navigatie apparatuur: | ICOM IC-M423G marifoon met DSC True Heading Carbon Pro Automatisch Identificatie Systeem (AIS) navigatieverlichting hoorn |
Tuigage en zeilen
Mast: | lantaarn mast staal |
Strijkbaar: | ja handmatig |
Uitrusting
Ankergerei: | handankerlier klipanker ankerketting in kluisgat |
Veiligheid: | brandblussers reddingsboeien reddingsvesten volgens de certificering-eisen |
Aanvullende informatie: | Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig (11-2018) |