Klassieke Amsterdammer 11.60 Verkocht
Visie Doeve Makelaars
Voormalig beroepsvaartuig dat volgens de overlevering op en rondom Amsterdam ingezet werd als een barkas en dus voor personenvervoer werd gebruikt maar ook klein sleepwerk deed of kleine vrachten vervoerde. Deze boot heeft een prachtig gevormde en geveegde romp met een steile steven die als een mes door het water snijdt. Door haar lage doorvaarthoogte (met geklapt windscherm) op de mastvoet van maar ca. 1,70 meter (en kan nog lager worden) is het een zeer interessant schip voor de kleine wateren maar ook op de grotere wateren komt ze tot haar recht. Ze is een graag geziene gast bij nautische evenementen. De verkoper heeft er in Nederland maar ook naar het buitenland zeer veel prachtige reizen mee ondernomen. Met een kuip, achterdek en binnen een toiletruimte, wasbak, kookgelegenheid en langsbanken (2 slaapplaatsen) en in het vooronder een 1-persoons slaapplek is het een goed dagschip maar ook meerdaagse reizen zijn goed mogelijk.
Meer informatie
Algemene informatie
Werf: | vermoedelijk Schouten, NL-Muiden |
Romp vorm: | rondspant |
Romp materiaal: | ijzer/staal |
Dek materiaal: | ijzer/staal |
Opbouw materiaal: | staal |
Bouwwijze: | geklonken nieuw staal is gelast berghout open kuip |
Besturing: | hydraulisch stuurwiel roerkoning (08-2021) stalen roer |
Ramen: | patrijspoorten hardhouten windscherm |
Waterverplaatsing (ca.): | 9 ton geschat |
Ballast (ca.): | trim ballast |
Doorvaart hoogte (ca.): | 2,05 m 1,70 m met geklapt windscherm |
Eigenaar: | Nederlandse eigenaar |
Kleur / Conservering: | zwarte romp bordeaux rode opbouw zie foto's laatste onderwaterschip behandeling 02-2021 |
Geschikt voor / als: | recreatie vaartuig |
Algemene informatie: | Aangeboden in de conditie waarin ze zich nu bevindt Het schip is erkend als Varend Erfgoed Te koop vanwege de leeftijd van de verkoper. |
Aanvullende informatie: | klassieke lijnen klassiek motorjacht mooie zeeg voorpiek Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren. Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren. |
Technische informatie
Motorvermogen: | 60 pk 44 kW |
Motor merk: | Mercedes |
Motortype: | OM615 |
Cilinderaantal: | 4 |
Bouwjaar motor: | 1976 |
Revisie motor: | 2004 gereviseerd |
Draaiuren (ca.): | onbekend |
Brandstof: | diesel |
Brandstoftank (ca.): | 200 liter 1 stalen tank(s) |
Koelingsysteem: | gesloten koelpijpen |
Voortstuwing: | 3 blads schroef vetgesmeerde schroefas |
Koppeling: | PRM hydraulisch |
Stroomvoorziening: | 12 Volt eenvoudig elektrisch systeem |
Accu´s: | 1x 100 Ah service accu(s) 1x 100 Ah start accu(s) |
Drinkwatertank (ca.): | 95 liter 1 kunststof tank(s) |
Waterdruksysteem: | elektrische waterpomp |
Vuilwatertank (ca.): | niet aanwezig, voldoende ruimte om in te bouwen |
Machinekamer: | geluids geisoleerde motorruimte |
Gas systeem: | ja, fles(sen) in dekkist |
Aanvullende informatie: | deels LED verlichting |
Accommodatie
Betimmering: | diverse materialen zijn gebruikt zie foto's eenvoudig interieur |
Isolatie: | gedeeltelijk |
Hutten: | 1 hut |
Slaapplaats / Kooi: | Voor: 1x 1-pers Salon: 2x 1-pers |
Toilet: | handpomptoilet |
Kombuis / keuken: | langsscheeps |
Kooktoestel: | 4-pits kooktoestel op gas |
Koelkast: | koelbox 12/230 Volt |
Wasbak: | roestvast stalen wasbak |
Waterkraan: | koud stromend water |
Entertainment: | radio/CD speler |
Stahoogte (ca.): | stuurhut (ca.) 1,81 m salon (ca.) 1,67 m toilet (ca.) 1,65 m |
Navigatieapparatuur
Navigatie apparatuur: | Shipmate RS8300 marifoon navigatieverlichting hoorn |
Tuigage en zeilen
Mast: | houten mast lantaarn mast |
Strijkbaar: | ja handmatig |
Uitrusting
Ankergerei: | anker met lijn |
Buitenkussens: | aanwezig |
Bimini: | bimini zonnetent |
Zwemtrap: | aanwezig |
Reling / Preekstoel: | reling rondom achterdek |
Veiligheid: | 2 reddingsboeien |
Aanvullende informatie: | koekoek Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig (02-2021) zonnedek stuurstoel |