Stoomsleepboot 18.00 met CBB in prijs verlaagd

Afmetingen (m): 18.00 x 5.20 x 2.35
Ref.nr.: 171102
Ligplaats: Omgeving van Amsterdam
Bouwjaar: 1929
Materiaal: staal

Contact

Visie Doeve Makelaars

Een unieke kans om een echte Stoomsleepboot te bezitten. Deze boot is vrijwel geheel gerenoveerd met onder andere een nieuwe ketel (2005). In 2018 is de stoomketel en zijn de appendages door Lloyds gekeurd. Een echte machinekamer met onder andere een generator, lenspomp en dekwaspomp op stoom. Voorzien van een net vooronder en een achteronder met 2 slaapplaatsen is deelnemen aan evenementen uitstekend mogelijk. Voorzien van een CBB certificaat maakt het mogelijk om ook na eind 2018 te blijven varen. Een echte liefhebbersboot die vaargereed wordt geleverd. Deze boot heeft haar hele beroepsmatige periode als havensleepboot HUGO HEDRICH dienst gedaan in de haven van Hamburg in eigendom bij J.H. Steffen aldaar. In 1977 is ze naar Nederland teruggehaald door S.C. Heisse te Zaandam.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf v/h Botje Ensing & Co, NL-Groningen
Romp vorm: rondspant
Romp materiaal: staal
Dek materiaal: staal
Opbouw materiaal: staal
teakhouten bovenzijde van de stuurhut
Bouwwijze: geklonken
nieuw staal is gelast
berghout rondom
brede gangboorden
voorkajuit
1 waterdicht(e) schot(ten)
Besturing: mechanisch
stalen roer
tijd afhankelijk sturen op stoom Steen & Nolte Maschinenfabrik u Eisengiesserei
Ramen: patrijspoorten
Waterverplaatsing (ca.): maximum toelaatbare waterverplaatsing 118,187 m3
waterverplaatsing in ledige toestand 102,305 m3
verplaatsing 15,882 m3
Doorvaart hoogte (ca.): 4,60 m
2,60 m alles plat
Eigenaar: Nederlandse eigenaar
Registratie: B-Geregistreerd
Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper.
Kleur / Conservering: zwarte romp
bordeaux rode opbouw
zie foto's
laatste onderwaterschip behandeling 2013
Certificaten: Certificaat van Onderzoek (CvO) / Communautair Binnenvaartcertificaat voor Binnenschepen (CBB)
zone 2 Nederland
zone 3
zone 4
geldig tot: 09-2021
Geschikt voor / als: binnenwateren
Algemene informatie: Het schip is erkend als Historisch Vaartuig
Aanvullende informatie: De gebruikte technieken zijn afkomstig uit de beroepsvaart.
Al het slechte staal is vervangen.
voorpiek met kettingbak
klassieke lijnen
mooie zeeg
ruim achterdek
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.

Technische informatie

Motorvermogen: 150 I pk
Motor merk: v/h Botje Ensing & Co, NL-Groningen
Toerental: 180 RPM
Motortype: stoom
Cilinderaantal: 2
Bouwjaar motor: 1929
Revisie motor: gereviseerd
Draaiuren (ca.): onbekend
Brandstof: kolen
Brandstoftank (ca.): 12 ton kolen
Voortstuwing: 4 blads schroef 1,70 m
vetgesmeerde schroefas
Snelheid (ca.): 14 km/uur kruissnelheid 150 RPM
16 km/uur topsnelheid bij 180 RPM
Verwarming: kolenkachel
Stroomvoorziening: 24 Volt &
110 Volt
230 Volt walstroom aansluiting
Accu´s: 2x 180 Ah
Acculader: Mastervolt acculader
Scheidingstransformator: Zinc Saver / Galvanic Isolator
Generator: Bohn & Kähler, D-Kiel
110 Volt
op stoom
Drinkwatertank (ca.): 100 liter
1 roestvast stalen tank(s)
Waterdruksysteem: elektrische waterpomp
Warm watersysteem: boiler
vanaf de stoomketel
Machinekamer: zie foto's
schone motorruimte
Lens/bilgepomp: elektrische pomp
& pomp op stoom
Dekwaspomp: pomp op stoom
Gas systeem: ja, fles(sen) in dekkist

Accommodatie

Betimmering: vooronder:
teak afwerking
kraaldelen plafonds
achterkajuit:
eenvoudig interieur
Isolatie: ja
glaswol
Hutten: 1 hut
Slaapplaats / Kooi: 2x 1-pers
Toilet: elektrisch toilet
Kombuis / keuken: L-vorm kombuis
Kooktoestel: 4-pits kooktoestel
op gas
Koelkast: Electrolux koelkast
Vriezer: vriesvakje
Werkblad: teak houten werkblad
Wasbak: roestvast stalen wasbak
Waterkraan: warm & koud stromend water
Stahoogte (ca.): vooronder (ca.) 2,29 m
kombuis / keuken (ca.) 1,73 m
toilet (ca.) 1,69 m
stuurhut (ca.) 1,95 m
achteronder (ca.) 2,72 m

Tuigage en zeilen

Mast: grenen
Strijkbaar: ja
handmatig

Uitrusting

Ankergerei: handankerlier
stokanker
40 m ankerketting
davits
opgegeven lengte(s) is/zijn circa
Reling / Preekstoel: zeereling op boeiing / verschansing
Veiligheid: brandblussers
reddingsboeien
volgens de certificering-eisen