Amsterdammer 15.20, top conditie Verkocht

Afmetingen (m): 15.20 x 4.20 x 1.65
Ref.nr.: 170206
Ligplaats: Omgeving van 's-Hertogenbosch
Bouwjaar: 1942
Materiaal: staal

Contact

Visie Doeve Makelaars

Voormalige sleepboot die is heringericht tot pleziervaartuig. Kosten nog moeite zijn gespaard om dit varend erfgoed te restaureren naar haar prachtige huidige staat. Een mooi staaltje van vakmanschap en liefde. Het casco is aan de binnenzijde volledig geconserveerd en de huiddikte is ruim voldoende. De machinekamer is compleet leeggehaald, vervolgens gestraald en geconserveerd. De motor, een 120 Pk Industrie, en de keerkoppeling zijn nagenoeg geheel gereviseerd door een specialist op het gebied van Industrie motoren. De brandstoftanks zijn vervangen en er is een vuilwatertank geplaatst. Geheel voorin bevind zich het toilet, kombuis en zitgelegenheid. In het achteronder zijn 3 slaapplaatsen en een wastafel. Het schip verkeert in een zeer goed conditie.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf Voorwaarts, NL-West Graftdijk
Romp vorm: rondbodem
Romp materiaal: staal
Dek materiaal: staal
Opbouw materiaal: staal
teakhouten bovenzijde van de stuurhut (2003/2004)
Bouwwijze: geklonken en gelaste romp
geklonken en gelaste opbouw
dichte bolderkasten
berghout rondom (nieuw / new / neu / nouveau)
kimkielen
Kiel: kimkielen
Besturing: hydraulisch
stuurwiel
Ramen: bronzen patrijspoorten
houten raamprofielen
Waterverplaatsing (ca.): 49 ton
Doorvaart hoogte (ca.): 2,00 m alles plat
Eigenaar: Nederlandse eigenaar
Kleur / Conservering: zwarte romp
zwarte boeiing
crème opbouw
1 componenten systeem
laatste onderwaterschip behandeling (2017)
Certificaten: niet certificaat plichtig
Geschikt voor / als: binnenwateren
recreatie vaartuig
Aanvullende informatie: klassieke lijnen
mooie zeeg
sleepboot
strakke romp
toerschip
stuurhuis
beting
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.
Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren.

Technische informatie

Motorvermogen: 120 pk
88 kW
Motor merk: Industrie
Toerental: 340 RPM
Motortype: 3 VD 6 lucht gestart
Cilinderaantal: 3
Bouwjaar motor: 1942
Revisie motor: 2004 gereviseerd by Nigo Motorenrevisie, NL- Leimuiden
Brandstof: diesel
Brandstoftank (ca.): 2x 1800 liter
stalen tank(s) (2003)
1x 100 liter
dagtank(s)
waterzak
Koelingsysteem: beunkoeler &
directe koeling
Voortstuwing: 3 blads schroef 122 cm
vetgesmeerde schroefas
Koppeling: Industrie (1942)
mechanisch
2005 gereviseerd
Verwarming: Kabola centrale verwarming
op diesel
Stroomvoorziening: 12 / 24 / 230 Volt
Accu´s: 2x 220 Ah service accu(s)
Acculader: Mastervolt Mass acculader 24/75
Scheidingstransformator: Mastervolt Mass GI 3.5 scheidingstransformator
Aardlek schakelaar: aanwezig
Dynamo: 110 ampère
24 Volt
Omvormer: Patronix DCB-20 omvormer 24-12/20
Mastervolt Mass Sine omvormer 24/2500
Victron Orion omvormer 24-12 Volt
Drinkwatertank (ca.): 2x 450 liter
roestvast stalen tank(s) (2003)
Waterdruksysteem: elektrische waterpomp
Warm watersysteem: geiser
Vuilwatertank (ca.): 1x 200 liter
roestvast stalen tank(s) (nieuw / new / neu / nouveau)
Machinekamer: in goede staat van onderhoud
Lens/bilgepomp: aanwezig
Gas systeem: aanwezig
gasbun
Aanvullende informatie: 2x luchtfles
lucht compressor

Accommodatie

Betimmering: teak interieur
Isolatie: ja
Hutten: 1x hut
Slaapplaats / Kooi: Achter: 1x 2-pers
Achter: 1x 1-pers
Plattegrond (niet op schaal): zie bijlage
Toilet: elektrisch toilet
Kombuis / keuken: langsscheeps
Kooktoestel: 4-pits kooktoestel
op gas
roestvast staal
Koelkast: Electrolux 12/230 Volt
Werkblad: kunststof werkblad
Wasbak: wasbak
Waterkraan: warm & koud stromend water
Stahoogte (ca.): vooronder (ca.) 1,95 m
achteronder (ca.) 1,81 m
stuurhut (ca.) 1,99 m
Aanvullende informatie: in goede staat van onderhoud

Tuigage en zeilen

Mast: lantaarn mast
staal
Strijkbaar: ja
handmatig

Uitrusting

Ankergerei: handankerlier
klipanker
ankerketting
in kluisgat
Dekzeilen: stuurhut tent
Veiligheid: brandblussers
Aanvullende informatie: dekdouche
Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig