Skip to main content

Groninger Paviljoen Bol Tjalk 20.56

Afmetingen (m): 20.56 x 4.22 x 0.70
Ref.nr.: 130303
Ligplaats: Omgeving van Terneuzen
Bouwjaar: 1906
Materiaal: staal

Contact

Visie Doeve Makelaars

Voormalig binnenvaart vrachtschip dat is voorzien van een recente opbouw. Ze is gerenoveerd met behoud van haar klassieke lijnen. Deze Tjalk is voorbereid om als zeiltjalk te gebruiken maar nu is ze nog niet getuigd. Ze is voorzien van een voorpiek, eigenaarshut, badkamer/toilet, ruime salon met houtkachel, ruim kombuis en ruime U-zit. Het paviljoen is nog niet ingericht maar kan als een 2de hut worden ingericht. Ze heeft nog wat liefde en aandacht nodig maar in basis is ze een goed en degelijk schip dat uitstekend als woonschip te gebruiken is of bijvoorbeeld voor vaartrips naar Frankrijk.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf Barkmeijer, NL-Briltil
Verbouwjaar: 1996/1999
Romp vorm: platbodem
Romp materiaal: ijzer/staal
gedubbeld
staal
Dek materiaal: staal
Opbouw materiaal: staal
Bouwwijze: geklonken
nieuw staal is gelast
achterroef
zelflozende kuip
berghout rondom
boeiing / verschansing
Besturing: hand hydraulische besturing
stuurwiel
op stuurkolom
aangehangen roer
stalen roer
Ramen: Azobé hardhouten raamprofielen
Waterverplaatsing (ca.): 35 ton
Ballast (ca.): geen ballast
Doorvaart hoogte (ca.): 2,80 m
Eigenaar: Nederlandse eigenaar
Registratie: B-Geregistreerd
Kleur / Conservering: zwarte romp
bordeaux rode boeiing
witte opbouw
2 componenten systeem
enig achterstallig onderhoud
Geschikt voor / als: geschikt voor bewoning
binnenwateren
Algemene informatie: Aangeboden in de conditie waarin ze zich nu bevindt
Aanvullende informatie: mooie zeeg
Onderwaterschip is volledig gedubbeld.
Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren.
Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen.
ruim voordek

Technische informatie

Motorvermogen: 210 pk
154 kW
Motor merk: Volvo
Toerental: 2800 RPM
Motortype: T71
Cilinderaantal: 6
Bouwjaar motor: 1978
Revisie motor: 1995 gereviseerd
Draaiuren (ca.): 550 na revisie
Brandstof: diesel
Brandstoftank (ca.): 1x 1350 liter
1x 150 liter
Koelingsysteem: gesloten
beunkoeler
Voortstuwing: schroefas
3 blads schroef
vetgesmeerde schroefas
Koppeling: hydraulisch
Twin-Disc
1995
Verwarming: Kabola B17 tap centrale verwarming
op diesel
combi ketel
kachel op hout
Boegschroef: elektrische boegschroef
24 Volt
26 pk
Stroomvoorziening: 24 Volt
230 Volt
230 Volt walstroom aansluiting
Mastervolt mainmaster control
Accu´s: 2x service accu(s)
1x start accu(s)
2x boegschroef accu(s)
Acculader: Mastervolt acculader
50 ampère
Aardlek schakelaar: aanwezig
Generator: 6,38 kVA
Deutz
1500 RPM
beunkoeler
370 draaiuren (ca.)
Omvormer: Mastervolt omvormer
2500 Watt
Zonnepanelen: 1x aanwezig
Drinkwatertank (ca.): 2x 1000 liter
kunststof tank(s)
Waterdruksysteem: hydrofoor
Warm watersysteem: via centrale verwarming
Vuilwatertank (ca.): voorbereid
Machinekamer: enig achterstallig onderhoud
Gas systeem: ja, fles(sen) in gasbun

Accommodatie

Betimmering: diverse materialen zijn gebruikt
mahonie afwerking
meranti afwerking
merbau vloeren
Isolatie: steenwol
Hutten: 1 hut
Slaapplaats / Kooi: Voor: 1x 2-pers
Dinette: 1x 2-pers
Plattegrond (niet op schaal): zie bijlage
Stoffering: enig achterstallig onderhoud
Badkamer: douchecabine
in 1 ruimte tezamen met het toilet
wasbak
Toilet: pomptoilet
Kombuis / keuken: L-vorm kombuis
Kooktoestel: 4-pits kooktoestel
op gas
roestvast staal
in combinatie met de oven
Oven: gasoven
Magnetron: magnetron
Werkblad: kunststof werkblad
Wasbak: roestvast stalen wasbak
Entertainment: radio/CD speler
Stahoogte (ca.): vooronder (ca.) 1,60 m
badkamer (ca.) 1,80 m
salon (ca.) 1,78 m
kombuis / keuken (ca.) 1,86 m
Aanvullende informatie: enig achterstallig onderhoud
geschikt voor wonen
zie foto's

Tuigage en zeilen

Tuigage type: voorbereid
kits getuigd
Zwaarden: eiken houten zijzwaarden
2x zwaardlier

Uitrusting

Ankergerei: 1x stokanker
1x Fortress anker
Reling / Preekstoel: zeereling op boeiing / verschansing
Aanvullende informatie: afdekkleden over koekoeken
Het schip is volledig gestript (alleen de romp is nog oud) en aansluitend nieuw opgebouwd. Voordat er ingetimmerd is, is de binnenzijde van de romp zeer goed behandeld.
Interessant project om af te maken (intimmeren), door iemand met 2 rechter handen of in te laten timmeren door een werf.

Contact

  • Doeve Makelaars en Taxateurs
  • Jachten en Schepen vof
  • Tel. int. +31 (0)10 – 248 98 30
  • Mobiel int. +31 (0)6 53 20 20 84
  • E-mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

© 2024 - Doeve Makelaars

logo european maritimelogo nbms     logo hiswalogo vrt